fbpx

Zwangerschaps fitness

WEGENS EIGEN ZWANGERSCHAP EN ZWANGERSCHAPSVERLOF ZULLEN WIJ TOT DEC 2020 GEEN PRE- & POSTNATALE FITNESS AANBIEDEN. IN PLAATS DAARVAN KUNNEN JULLIE WEL DANIQUE HAAR PERSOONLIJKE ERVARINGEN VOLGEN IN HET BLOG : “ZWANGER & “.

In 2021 starten wij weer met een nieuwe ronde Zwangerschaps Fitness.
Dat is personal training voor vrouwen, door vrouwen. 

  • Ben jij zwanger?
  • Ben jij bevallen?
  • Heb jij last van bekkenbodemproblematiek: incontinentie of verzakking?
  • Heb jij last van onderrugklachten en bekkeninstabiliteit?
  • Heb jij last van diastasis recti of een navelstrenghernia?
  • Of durf je nog niet zelfstandig te trainen? 

Heb jij op één van deze vragen met ‘ja’ kunnen antwoorden? Dan is Pre – & Postnatale Fitness iets voor jou!

Gaan wij aan de slag om jouw vrouwelijke, sterke lichaam weer vertrouwd te laten voelen?

fit fusion women

FIT Fusion Women staat  voor alle vrouwen. Niet alleen de new mommies maar ook voor

  • Dames in de overgang
  • Jong adolescenten (vanaf 14jr)
  • Senioren dames

zwanger of postnataal

Zaken zoals bekkeninstabiliteit, het trainen van de bekkenbodemspieren, zwangerschaps cravings, zwangerschapsdiabetes, incontinentieproblemen en lage rugpijn kunnen allemaal verminderd worden en zelfs worden tegengegaan met behulp van krachttraining.

menopauze of overgang

Door de overgang verandert de hormoonhuishouding. Het oestrogeen verlaagt, waardoor je als vrouw vatbaarder wordt voor spierafbraak, eiwitafbraak en het vasthouden van vetjes. Krachttraining vermindert de spierafbraak en verhoogt het metabolisme, waardoor gewichtstoename wordt tegengegaan of zal afnemen.

 

golden oldies

Wist je dat vrouwen vanaf hun 40ste levensjaar spiermassa verliezen? Vanaf dit moment verliezen zij 0.5% aan spiermassa per jaar. Vanaf het 50ste levensjaar verhoogt dit naar 1-2% per jaar. Vanaf het 60ste levensjaar is dit maar liefs 3% per jaar! Dat betekent dat je van je 40ste tot je 70ste wel 45% aan spiermassa kunt verliezen. Minder spiermassa = een vertraagd metabolisme en meer (ongewenste) vetjes.

Krachttraining vermindert de effecten van Sarcopenie, versterkt de botten, en vergroot je kracht en algehele vitaliteit!

who run the world?

× Kunnen we je helpen?